Temat: 1,2,3 tańczysz Ty – reagujemy w takt muzyki.
Grupa: 4 – 5 latki
Przebieg zajęć:
1.Powitanie i rozgrzewka.
Rozgrzewka ruchowa – dzieci ustawione na kole, odliczają do 5, na sygnał nauczyciela, który wymienia jedną z liczb, dziecko ukryte pod nią musi jak najszybciej obiec dookoła i ustawić się na swoim miejscu.
2,Oswojenie z muzyką, tańczymy taniec paluszkowy do
,,Ten Litlle Fingers”
https://www.youtube.com/watch?v=3hq2OGaHkMg&fbclid=IwAR3D4Mlh-YJaDjfY83RC4cUagVKK-NVPyBkew6IxCyddiEiqJuZ6-PRI8OA
3.Zabawa ruchowa z elementami gimnastyki korekcyjnej.
,,Tor przeszkód z elementami ćwiczeń sensorycznych”
Wykorzystujemy pluszaki, poduszki, krzesła, butelki, woreczki z różnymi materiałami. Przykładowy tor:
4.Ćwiczenia relaksacyjne.
,,Spacer”
Wyruszamy w drogę (uderzamy dłońmi płasko w uda, naśladując odgłosy).
Teraz trochę pobiegniemy (szybciej uderzamy).
Wyprzedza nas jeździec na koniu (wyklepujemy rytm galopującego konia).
Przechodzimy przez most (bijemy się w pierś).
Na brzegu lasu widzimy sarenkę, skradamy się po cichutku, żeby jej nie spłoszyć ( czubkami palców dotykamy ud).
Zaczyna wiać wiatr, coraz silniejszy huragan (wydmuchujemy powietrze, naśladujemy gwizd wiatru).
Sarenka ucieka wielkimi skokami (uderzamy mocno dłońmi w uda, unosimy je w górę i ponownie uderzamy uda).
Wracamy pomału do domu, niektórzy są zmęczeni i wloką się na końcu, szorując nogami (dłonie udają wolne kroki).